.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرایط و بستر اقتصاد برای بخش خصوصی فراهم شود

شمال نيوز- رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: برای اینکه بتوانیم سریع‌تر به جایگاه کشور در سال 1404 برسیم، باید شرایط و بستر را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

محمدرحیم احمدوند معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور ظهر امروز در همایش ملی جهاد اقتصادی که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه مازندران برگزار شد با اشاره به لزوم داشتن برنامه‌های دقیق در مسائل اقتصادی، گفت: اگر می‌خواهیم جهاد اقتصادی کنیم باید برنامه داشته باشیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: براساس سند چشم‌انداز، کشور باید از نظر جایگاه اقتصادی رتبه‌ اول منطقه باشد. برای این منظور شاخص‌هایی تعیین شده است.

این مسئول رشد پرشتاب و مستمر، ارتقای نسبی سطح درآمد سرانه، ایجاد اشتغال کامل و کاهش نرخ بیکاری، توجه به فعالیت‌های دانش بنیان و... را از جمله این شاخصه‌ها برشمرد.

احمدوند در ادامه به برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف این برنامه کاهش شکاف پس‌انداز و سرمایه‌گذاری از طریق انگیزش برای تبدیل پس‌انداز ملی به سرمایه‌گذاری‌های ملی و حفظ نسبت پس‌انداز به تولید ناخالص داخلی به میزان متوسط 40 درصد است.

وی افزود: در سند چشم‌انداز محاسبه انجام دادیم و گفتیم در سال 1404 باید رتبه اول در منطقه باشیم. اگر قرار است در این مسابقه‌ بین کشورهای دیگر منطقه اول شویم، حتماً باید تلاش بیشتری کنیم. با روند طبیعی و مسیری که در گذشته طی کردیم، نمی‌توانیم برنده شویم.

این مسئول ادامه داد: آمار و اطلاعات دقیق نفت و گاز کشور نشان می‌دهد که اگر روند تولید و تقاضا به این شکل ادامه پیدا کند، در 1403 کل تولید نفت را باید در داخل استفاده کنیم و چیزی برای صادرکردن نمی‌ماند.

احمدوند در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های اصلی برای افزایش روند اقتصادی، این است که مدیریت‌ها را گسترش دهیم و از توانایی‌های بخش خصوصی استفاده کنیم. فضای کسب و کار و محیط شغلی باید فراهم شود و حرکات بخش پولی و بانکی، باید روشن شود.

وی اضافه کرد: دولت باید مشخص کند در چه جاهایی می‌خواهد حضور داشته باشد. همچنین نظام بازار و نظام قیمت‌ها محکوم به ضعف‌هایی است که باید دولت کارآمدی باشد تا ضعف‌ها را برطرف کند و تخصیص بهینه منابع اتفاق بیفتد.

احمدوند خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید به بلوغی برسد که بین منافع خصوصی و منافع اجتماعی، تعادل برقرار کند. بنابراین برای اینکه بتوانیم سریع‌تر به جایگاه کشور در سال 1404 برسیم، باید شرایط و بستر را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در پایان تاکید کرد: برای انجام جهاد اقتصادی از باید آزمون و خطا بگذریم و در این فرآیند به روش‌ها و بخش‌های دانش بنیان توجه کنیم و توجه داشته باشیم که آرایش جهاد اقتصادی این است که همه در کنار هم باشیم./210/فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.